قیمت روز طلا: 3,230,000 تومان
قیمت روز طلا: 3,230,000 تومان

انواع و مدل‌های مختلف زنجیر طلا

در این مقاله چه می‌خوانیم ...

انواع و مدل‌های مختلف زنجیر طلا

 

انواع زنجیر طلا

 

در گذشته زنجیرها جایگزینی برای طناب بودند و زنجیرهای ظریف اغلب برای کارهایی ساده همچون کشیدن ‏آب از چاه استفاده می شدند و زنجیرهای قویتر در کارهایی که نیاز به استحکام بیشتر بود، همچون لنگر کشتی ‏ها مورد استفاده قرار می گرفتند‎ ‎و دیری نپایید که‎ ‎زنجیرها‎ ‎به صنعت ساخت‎ ‎زیورآلات‎ ‎راه یافتند. در ابتدا ‏زنجیرها با دست ساخته می شدند ولی امروزه  بیشتر طرح های مدرن توسط ماشین آلات خاصی تولید می ‏شوند و استفاده از زنجیر در ساخت‎ ‎گردنبند و دستبند‎ نیز به وفور به چشم می خورد و طرفداران خاص خود را ‏دارد و با گذشت زمان زنجیرهای متفاوت برای انواع سلیقه ها طراحی و خلق گردید. ‏

 

” زنجیر طلا فیگارو “

انواع و مدل‌های مختلف زنجیر طلا

 

زنجیر فیگارو یکی از محبوب‌ترین انواع زنجیر است. فیگارو طراحی ساده اما بسیار شیکی دارد. زنجیرهای فیگارو اولین بار در ایتالیا ساخته شدند. این نوع زنجیر شامل یک طرح متناوب از پیوندهای مسطح در اندازه‌های مختلف است. به طور معمول، الگوی طراحی زنجیر فیگارو شامل یک حلقه بلند و پهن و سپس دو یا سه حلقه مسطح و کوتاهتر است. دو یا سه حلقه کوتاه‌تر به یک اندازه هستند که به زنجیر، طراحی یکنواخت و جلوه منظم و زیبایی می‌دهد.
زنجیرهای فیگارو محکم و بادوام هستند، زیرا معمولاً از مفتول‌های ضخیم ساخته می‌شوند.

اگر یکی از حلقه‌ها شکسته شود، زنجیر به راحتی قابل تعمیر است. به دلیل الگوی این زنجیر، نمی‌توانید به سادگی یک حلقه را حذف کنید، بلکه بهتر است آن را جایگزین یا تعمیر کنید.

 

 

 

” زنجیر طلا طنابی “

انواع و مدل‌های مختلف زنجیر طلا

زنجیر طنابی یکی از زیباترین انواع زنجیر است. این نوع زنجیر از دو رشته طلا یا فلز گرانبها دیگر که در هم تنیده‌اند، تشکیل شده است. رشته‌ها به صورت دو یا سه تایی محکم با الگوی پیچشی به طوری که شبیه یک طناب واقعی به نظر می‌رسند، به هم وصل شده‌اند. به لطف این الگوی طنابی شکل، زنجیر طنابی، نور را به طرز شگفت انگیزی از همه زوایا منعکس می‌کند. بنابراین، زنجیر طنابی یکی از مجلل‌ترین و براق‌ترین انواع زنجیر است.
زنجیرهای طنابی نازک‌تر به همراه آویز فوق‌العاده به نظر می‌رسند. زنجیرهای طنابی ضخیم‌تر به خودی خود ظاهری زیبا خواهند داشت، و بدون آویز هم به اندازه کافی زیبا هستند.
زنجیر طنابی نه تنها یکی از محبوب‌ترین انواع زنجیر است، بلکه یکی از بادوام‌ترین آنها نیز می‌باشد. این بدان معنی است که حتی زنجیرهای طنابی نازکتر بسیار محکم هستند و به راحتی از هم جدا نمی‌شوند و به سادگی نیز قابل تعمیر هستند.

 

 

” زنجیر طلا باکس “

انواع و مدل‌های مختلف زنجیر طلا

 

زنجیر باکس به جای پیوندهای گرد معمولی که در انواع مختلف زنجیر مشاهده می‌کنید، دارای پیوندهای مربعی شکل هستند.
زنجیر باکس دارای عرض‌های مختلفی است. ضخیم‌ترها بسیار محکم هستند و به راحتی نمی‌شکنند. اما زنجیرهای باکس نازک‌تر ممکن است راحت‌ترآسیب ببینند.
زنجیر باکس را می‌توان بدون مشکل زیادی تعمیر کرد. می‌توانید بخش شکسته شده را با یک پیوند جدید جایگزین کنید یا به سادگی پیوند شکسته را حذف و سپس بقیه زنجیره را دوباره به هم متصل کنید. در هر صورت، روی طراحی زنجیر تاثیری نخواهد داشت.

 

 

 

” زنجیر طلا کابلی “

انواع و مدل‌های مختلف زنجیر طلا

 

زنجیر کابلی به دلیل ظاهر کلاسیک و دوامی که دارد، یکی از محبوب‌ترین و رایج‌ترین انواع زنجیر است.زنجیر کابلی از یک سری پیوندهای گرد یا بیضی شکل یکسان تشکیل شده است. هر پیوند جداگانه به پیوند بعدی متصل می‌شود و یک زنجیره فوق‌العاده را تشکیل می‌دهد.
برخی از زنجیرهای کابلی گرد و برخی مسطح هستند که هر بخش یک اندازه و یکی یکی به هم متصل شده‌اند.
زنجیر کابلی کاملاً چشم نواز است و آنهایی که نازک هستند با یک آویز، خیره کننده به نظر می‌رسند.
زنجیر کابلی به لطف طراحی ساده‌ای که دارند، محکم هستند. آنها یکی از قابل اعتمادترین انواع زنجیر هستند، زیرا به راحتی پاره نمی‌شوند.
اگر زنجیر کابلی شما شکسته شود، یا یکی از پیوندها بدشکل شود، تعمیر آن برای هر جواهرفروشی آسان است.

 

 

 

” زنجیر طلا ماری “

انواع و مدل‌های مختلف زنجیر طلا

 

نام زنجیر ماری برای این نوع از زنجیر کاملاً منطقی است، زیرا شبیه به بدن مار است و به لطف انعطاف‌پذیری که دارد، شبیه به یک مار حرکت می‌کند.
زنجیر ماری از یک سری حلقه های کوچک (صفحات یا نوارها) تشکیل شده که به طور محکم به هم متصل می‌شوند تا زنجیره‌ای صاف و براق را تشکیل دهند. حلقه‌ها به قدری محکم به یکدیگر پیچیده شده‌اند که فقط از نزدیک می‌توانید متوجه آنها شوید.
زنجیر ماری دارای بافت ظاهری خوبی است و در مجموع بسیار زیبا و ظریف به نظر می‌رسد. زنجیرهای ماری کمی ظریف هستند، زیرا معمولاً کاملاً باریک ساخته می‌شوند. به همین دلیل به راحتی می‌شکند و تعمیر آن‌ها به دلیل ماهیت طراحیشان، کار ساده‌‌ای نیست.

 

” زنجیر طلا کارتیه “

انواع و مدل‌های مختلف زنجیر طلاکارتیر یا کارتیه برند معروف فرانسوی است که احتمالا بارها نام آن را شنیده‌اید. طلای کارتیه سال‌هاست که زینت بخش افراد معروف و اشراف زادگان بزرگ اروپاست. اما به غیر از محصولات لوکس، خیلی از مدل‌ها و نمونه‌های تولیدی این برند برای استفاده مردم عادی طراحی می‌شوند. همچنین خیلی از تولیدکنندگان داخلی و خارجی اقدام به کپی برداری از مدل‌های این برند، به خصوص دستبند طلا و زنجیر کارتیر می‌کنند. زنجیر کارتیر زنانه از کاربردی‌ترین و رایج‌ترین زیورآلات طلا محسوب می‌شود که طرفداران خاص خود را دارد. زنجیر طلا کارتیه با یک طراحی اسپرت و درعین حال ساده هم برای آقایان و هم برای بانوان بسیار مناسب می‌باشد. همچنین به دلیل وجود ست دستبند کارتیر و انگشتر کارتیه به راحتی می‌توانید یک ست از این طرح زیبای برند کارتیر را داشته باشید. یکی از ویژگی‌هایی که این زنجیر طلا را در مقایسه با نمونه‌های مشابه خود متمایز می‌کند، استقامت بسیار زیاد این زنجیر است.

 

 

” زنجیر طلا فلامینگو “

انواع و مدل‌های مختلف زنجیر طلا

زنجیر فلامینگو، همان زنجیر طلا ساده و منحصر به فردی است که توجه هر بانوی خوش سلیقه ای را به خود جلب می سازد. بافت های دایره ای فرم این زنجیر که اتصال ناگسستنی با هم پیدا کرده اند؛ بر زیبایی زنجیر افزوده و بهترین و خاص ترین زنجیر طلا را جلوی چشم ظاهر کرده اند.

در نگاه اول با یک زنجیر نسبتا ضخیم روبرو می شوید، اما وقتی کمی بیشتر چشمانتان را به آن نزدیک می سازید، می بینید که تصورتان آنقدرها هم درست نبوده و یک زنجیر نسبتا ظریف و بسیار جذاب، پیش رویتان قرار گرفته است.

ناگفته نماند زنجیر فلامینگو دربرگیرنده ضخامت های متعددی است و نمی توان راجع به ضخامت و قطر آن، نظر قطعی داد. ممکن است برخی از مدل ها دارای ظرافت بیشتر و بعضی دیگر حاوی ظرافت کمتر و در عوض ضخامت بیشتر باشند. در حال حاضر این زنجیر با قطرهای 1.6 میلیمتر، 1.9، 2.3، 3.2 و 3.8 میلیمتر همراه می باشد.

 

 

” گردنبند طلا نِفِرتیتی “

انواع و مدل‌های مختلف زنجیر طلا

نفرتیتی یا نفرتی تی نام همسر فرعون آخناتون است که به زیبایی شهره بوده است. این گردنبند از بافت های بسیار کوتاه و به هم پیوسته تشکیل شده است که سطح صاف و درخشانی دارد و به زیبایی در گردن قرار می گیرد. گردنبند نفرتیتی به تنهایی استفاده می شود و نیازی به آویز ندارد.

 

 

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

جدیدترین مطالب

پشتیبان تلگرام: ۰۹۱۹۳۴۹۱۱۲۷

پشتیبان واتساپ: ۰۹۱۹۳۴۹۱۱۲۷

ایمیل: info@dorgooneh.com

دفتر مرکزی: تهران، خیابان شریعتی

آخرین محصولات مشاهده‌شده

خوندن این مطالب را نیز به شما پیشنهاد می‌کنیم:

سبد خرید

جهت تحویل سفارش خود قبل از سال نو ، برای شهرهای دیگر باید تا 25 اسفند ، و برای تهران تا 27 اسفند سفارش خود را ثبت بفرمایید.

برای دیدن محصولاتی که دنبال آن هستید تایپ کنید.